CV - Интервю - Работа

СЪВЕТИ ЗА УСПЕШНО CV

Умения и личностни качества, които работодателите търсят

Има два типа умения: специализирани /твърди/ умения и преносими /меки/ умения.

Специализирани /твърди/ умения са специфични умения, които сте развили в резултат на изучаване на определени въпроси или са специфични за определени области. Те могат да бъдат доказани и измерени. Например:

  • Редакция на техническа документация
  • Умения за финансова отчетност
  • Финансово моделиране

Преносими /меки/ умения са уменията, които сте развили през целия си живот от широката гама от преживявания - учене, работа, житейски опит и пътувания. Меките умения са нематериални и трудно се определят количествено. Те могат лесно да се прехвърлят от един вид работа в друг. Някои примери за меки умения включват аналитично мислене, устна и писмена комуникация и лидерство.

Асоциацията за управление на човешките ресурси е установила, че работодателите всъщност се интересуват повече от меките умения, отколкото от техническите умения.

Една от причините, поради които меките умения са толкова предпочитани, е, че те спомагат за улесняване на човешките връзки. Те са ключът към изграждането на взаимоотношения. По принцип можете да бъдете най-добрият в това, което правите, но ако меките ви умения не са развити, вие ограничавате шансовете си за успех в кариерата. Ето кои меки умения са от решаващо значение:

1. Комуникация

Защо ви е нужна: Както писмените, така и вербалните комуникационни умения са от първостепенно значение на работното място, защото те определят начина, по който хората ви възприемат. Те също така подобряват шансовете ви за изграждане на връзки с колеги. Комуникационните умения ви помагат да извлечете ясни очаквания от вашия мениджър, така че да можете да постигнете отлична работа.

Защо работодателите я търсят: Служителите са по-продуктивни, когато знаят как да общуват с колегите си. Ако можете ясно да изразите кой, какво, кога, къде, защо и как да свърши в един проект, ще бъдете печеливш кандидат.

2. Работа в екип

Защо ви е нужна: Успехът на една компания рядко зависи от това дали един човек върши нещо самостоятелно. Успехът е резултат от това, че много хора работят за една обща цел. Когато служителите могат да комбинират своите разнообразни таланти, всеки печели.

Защо работодателите я търсят: Работодателите се стремят към екипните играчи за да изградят приятелска офис-култура, която помага за задържане на служителите и на свой ред привлича най-добрите таланти. Освен това, способността да работите добре с вашите колеги засилва качеството на вашата работа.

3. Адаптивност

Защо ви е нужна: Нещата не винаги вървят по план. Успешните хора са тези, които знаят как да бъдат гъвкави, когато възникнат проблеми.

Защо работодателите я търсят: Промяната на всяко работно място е толкова бърза, че това, което е било актуално преди няколко години, вече е абсолютно забравено. Следователно, работодателите се нуждаят от персонал, който може да се адаптира към промените докато извършва текущата си дейност.

4. Решаване на проблеми

Защо ви е нужно: Когато нещо се обърка, можете да се оплачете или да предприемете действия. Съвет: Винаги се приближавайте към шефа си с решение, а не с проблем. Това може да ви направи незаменими за работодателя.

Защо работодателите го търсят: Нищо не е дадено. Възникват неочаквани предизвикателства и фирмите разчитат за решаването им на най-добрите си хора.

5. Разрешаване на конфликти

Защо ви е нужно: Всеки път, когато поставите повече от един човек в една организация, ще има конфликт. Такава е човешката природа. Най-добрият начин за разрешаване на разногласията между колеги е да се обърне внимание на въпросите директно, но деликатно.

Защо работодателите го търсят: Способността за разрешаване на конфликти помага да се поддържат отношенията в колектива и работата да е по-ефективна. Да бъдем способни да работим конструктивно чрез преодоляване на разногласията е сигурен показател за зрялост, както и за лидерски потенциал.

6. Лидерство

Защо ви е нужно: Лидерските умения ви правят забележими, което ви дава повече възможности за изява и за по-високи доходи. Да бъдеш лидер не е просто да накараш хората да правят това, което искаш. Лидерството означава да вдъхновяваш и да помагаш на другите да достигнат пълния си потенциал. Лидерът трябва да се научи да мотивира екипа си и да поема отговорност за работата на всички.

Защо работодателите го търсят: Шефовете и мениджърите винаги търсят служители с лидерски потенциал, тъй като тези хора един ден ще поемат юздите и ще надграждат компанията.

Сега, когато знаете какви умения трябва да имате, ето и в какъв ред работодателите подреждат уменията и качествата, които искат да притежават техните служители:

  1. Междуличностни умения
  2. Комуникативни умения /писмени и устни/
  3. Гъвкавост и адаптивност
  4. Технически умения
  5. Работен опит
  6. Умения за работа в екип
  7. Съзнателност и мотивация
  8. Лидерски умения
  9. Умения за решаване на проблеми
  10. Аналитични и концептуални умения


НАЧАЛО | ПОПЪЛВАНЕ НА CV | СЪВЕТИ ЗА УСПЕШНО CV | ИНТЕРВЮ ЗА РАБОТА